N

eziskové organizácie Nadácia Integra, Fairtrade Česko a Slovensko, Fundacja „Koalicja Sprawiedliwego Handlu” – Fairtrade Polska (PL),) a Association of Conscious consumers (HU),  budú spolupracovať na podpore konceptu Fairtrade v krajinách V4.

Zástupcovia organizácií to oznámili na štvrtom ročníku Národnej fairtradovej konferencii v Brne. „Globálne tržby za predaj fairtradových výrobkov rastú a vlani prvýkrát prekročili hranicu 8 miliárd eur. Zákazníci sa tiež viac zaujímajú o udržateľnú spotrebu. V 150. krajinách sveta je dnes viac ako 30-tisíc výrobkov s certifikáciou Fairtrade,“ hovorí Hana Malíková, riaditeľka Fairtrade Česko a Slovensko.

Medzi najžiadanejšie fairtradové produkty patrí káva, kakao, čokoláda, čaj, banány a bavlna. Ponuka v regióne strednej Európy je ale v porovnaní s krajinami západnej Európy stále relatívne malá. Trendy medzi spotrebiteľmi sú však povzbudivé. Podľa prieskumu Eurobarometer je stále viac ľudí pripravených zaplatiť za fairtradové výrobky viac. Tretina Čechov, 29 % Slovákov a štvrtina Maďarov a Poliakov by zaplatilo a o 5 až 10 % vyššiu cenu za výrobky s touto certifikáciou.

Relatívne malé povedomie o Fairtrade v regióne strednej Európy je jeden z dôvodov, prečo sa organizácie dohodli na spolupráci. Spoločne chcú prispieť k väčšej propagácii myšlienky spravodlivého obchodu, fairtradových výrobkov i výrobcov a obchodníkov zapojených do systému Fairtrade. V každej krajine bude prebiehať napr. online kampaň pred oslavou Svetového dňa pre fair trade. Pri tejto príležitosti sa uskutoční niekoľko okrúhlych stolov s kľúčovými aktérmi. Každá krajina tiež zorganizuje tlačovú konferenciu, na ktorej bude informovať o novinkách z oblasti fair trade.

Celé znenie tlačovej správy si môžete prečítať tu.

Hudba spája
Ďalší článok