Môžete upiecť bábovku, vyliezť na Kriváň, nechať si prefarbiť vlasy, alebo zabehnúť polmaratón pre lepší svet.

Ako autori našich zbierok môžete urobiť množstvo skvelých vecí, aby ste získali peniaze pre lepší svet. Každý váš nápad a príležitosť môže zmierňovať následky porušeného sveta. Stačí začať!

Tromi jednoduchými krokmi môžete začať zbierať peniaze na podporu vzdelania detí v Afrike, alebo získať dary na pomoc obetiam katastrof, či vojenských konfliktov.

 

1. KROK

Je to jednoduché! Nastavenie kampane trvá iba 5 minút. Keď už viete, čo budete robiť, vyberte svojej výzve názov, určite cieľovú sumu ktorú chcete vyzbierať a pridáte jej fotografiu. Hotovo, kampaň na získavanie darov máte pripravenú.

2. KROK

Keď už je vaša kampaň nastavená, povedzte o nej všetkým. Poproste kamarátov o zdieľanie a pomoc. Čím viac ľudí sa o nej dozvie, tým rýchlejšie dosiahnete svoj cieľ. Potom už len sledujte, ako sa vďaka vašej kampani stáva svet krajším.

 

3. KROK

Po skončení vašej kampane pošleme vyzbieranú sumu presne na miesto určenia. Budeme sledovať, kam sa dostane aj ako skutočným ľuďom pomáha. O všetkých zmenách, ktorými zlepšíte svet vás budeme informovať.

FAQ

Čo sú darcovské výzvy a ako fungujú?

Darcovskou výzvou sa rozumie vytvorenie darcovskej „stránky“, ktorú si vytvorí autor výzvy (fanúšik) na našej webovej stránke, s cieľom získať pre Nadáciu Integra vo svojom okolí čo najviac darov.

Finančné prostriedky získané prostredníctvom darovacej výzvy putujú od darcov do Nadácie Integra, nie na účet autora výzvy. Vyzbierané prostriedky Nadácia Integra ďalej odosiela podľa určenej výzvy, najčastejšie na podporu vzdelávania detí v Afrike, alebo na podporu obetí prírodných katastrof, či vojenských konfliktov. Celý proces je bezpečný a jednoduchý pre autora výzvy, Nadáciu Integra aj darcov.

Výzvu autor vytvára pod svojim menom, s vlastným obsahom a fotografiou. V procese tvorby výzvy, počas jej priebehu a komunikácie môžeme byť autorom výziev nápomocný a byť s nimi v kontakte.

Akú tému má mať moja výzva?

Keď vašej výzve nechýba motivácia, autenticita a ste s ňou stotožnený, vašou témou môže byť čokoľvek. Napríklad:

Špeciálna príležitosť

Využite blížiaci sa deň, ktorý je pre vás dôležitý. Môžu to byť narodeniny, promócie, svadba, výročie svadby, narodenie dieťaťa… Poproste vašich priateľov a známych, aby namiesto tradičného kupovania darčekov, oslávili váš veľký deň podporou dobrej veci a nebojte vyzdvihnúť, že sa vzdávate darov v prospech podpory Nadácie Integra.

Aktivita

Beháte/ bicyklujete/ plávate/ chodíte po horách, alebo je vaša záľuba pečenie koláčov či čítanie kníh? Zvoľte si tému, ktorá vám je blízka a cieľ, ktorý súvisí s tým, čomu sa venujete. Motivácia tak bude dvojitá – spravíte dobrú vec a ešte aj posuniete vlastnú aktivitu na nový level. Naviac sa preukázalo, že darcovia oce)ujú, keď výzva nie je len prechádzkou ružovou záhradou.

Napríklad, keď hráte na hudobný nástroj, pozvite svojich priateľov na koncert a ako vstupné vypýtajte dar na podporu projektov Nadácie Integra.  Prípadne ak sa chcete posunúť z rekreačného behania na ďalšiu úroveň. Vyzvite svojich priateľov že ak sa im podarí vyzbierať 500€ prihlásite na svoj prvý polmaratón. 🙂

Sviatky

Darcovskú výzvu môžete spojiť aj s dňom či obdobím, ktoré oslavuje väčšina ľudí, akými sú napríklad Valentín, Veľká noc, Vianoce či Deň detí, alebo štátne sviatky ako napríklad Deň boja za slobodu a demokraciu, či pamätné dni ako je Deň zápasu za ľudské práva.

Napríklad začiatkom mája požiadate svojich známych, aby vám pomohli vyzbierať 800€ na podporu vzdelávania detí v Keni a takto konkrétne a užitočne spolu oslávte deň Afriky – 25.máj.

Odvážny či nepohodlný skutok

Máte odvahu spraviť niečo nie príliš pohodlné, či niečo, čo by od vás niekto nečakal? Sem môžeme rátať aj slávny Ice bucket challenge, no vymyslieť sa dá ozaj všeličo. Od radikálneho strihu, či farby vlasov na celý mesiac, cez týždeň bez sprchy, kúpanie v studenom potoku… je to len na vás. 🙂 Skúsenosti ukazujú, že ľudia viac prispievajú na výzvy, ktoré nie sú úplne prechádzkou ružovou záhradou.

Usporiadajte akciu

Menší či väčší event, na ktorý pozvete každého, kto podporí vašu darcovskú výzvu. Môže ísť o večeru u vás doma, čitateľské posedenie pre deti, párty u vás na záhrade alebo v priestoroch Nadácie Integra, priateľský futbalový zápas alebo čokoľvek iné, čoho by sa vaši kamaráti a známi radi zúčastnili a čím by spojili príjemné s užitočným.

Spravte dražbu

Ak je vašou záľubou (či prácou) maľovanie obrazov, fotografovanie, výroba šperkov, alebo iná činnosť, ktorou vytvárate niečo hodnotné, usporiadajte dražbu svojich najlepších diel. Samozrejme, výťažok z dražby pôjde vašemu obľúbenému projektu v Nadácii Integra.

Aký popis pripraviť?

Buďte osobný, úprimný a autentický. Vysvetlite, prečo ste sa rozhodli vyzvať k podpore práve Nadáciu Integra, na čo budú získané peniaze použité, okrem textov použite obrázky alebo video. Pokúste sa vašu výzvu naformulovať tak, aby nikto neodišiel bez toho, aby ju podporilNázov výzvy je tiež dôležitý. Mal by odkazovať na jej hlavnú myšlienku, alebo autora.

Ako dlho by mala trvať moja výzva?

Odporúčame minimálne 2  týždne a nie viac ako 25 dní. Ako dlho bude vaša výzva aktívna nie je pre jej úspech tak dôležité. Dôležitejšími podmienkami je jej komunikácia a to, ako sa vám ju podarí rozšíriť medzi svojich známych.

Pri dátumoch myslite na voľná a prázdniny, keď dopredu viete, že sa komunikácii výzvy už nebudete môcť venovať. Opačným prípadom môže byť keď máte vopred daný dátum dokedy je vaša výzva aktívna. Napríklad deň oslavy vašich narodenín. V tom prípade si premyslite, koľko času budete potrebovať pred ňou.

Akú cieľovú sumu si mám určiť?

Cieľová suma je vaším osobným cieľom, všetky obdržané príspevky budú Nadácii Integra zaslané bez ohľadu na to, či sa vám cieľovú sumu podarí naplniť. Nastavená čiastka je najmä psychologickou hranicou, konkrétne číslo motivuje k dosiahnutiu cieľa. Pri stanovovaní cieľovej sumy zvážte, koľko je vaše okolie schopné prispieť. Nenechajte sa frustrovať zo zbytočne vysoko nastaveného cieľa, príjemnejšie je cieľovú sumu prekročiť. Nezabúdajte hlavne na podstatu, každý dar sa ráta a má pre Nadáciu Integra nesmierny význam!

Ako si pripravím svoju stránku s výzvou?

Stránka výzvy bude váším hlavným komunikačným prostriedkom. Väčšina vecí je už predpripravená, stačí doplniť vašu profilovú fotografiu, na ktorej vás vaše okolie spozná, prípadne ďalšie fotky a texty.

Najdôležitejší je zrozumiteľný obsah a jasná výzva! Neprežeňte to s dlhými textami, lebo menej je v tomto prípade viac. A keď potrebujete pomôcť, neváhajte sa nás obrátiť. Pomôžeme.

Ako mám propagovať svoju výzvu?

Keď máte svoju stránku s výzvou hotovú, prvý krok máte úspešne za sebou!
Na to, aby vaša výzva naplnila sumu, ktorú ste sa rozhodli pre Nadáciu Integra vyzbierať je potrebné, aby ste ju efektívne doručili medzi čo najväčšie množstvo vašich priateľov a známych. Povedzte o výzve rodine, priateľom, známym či kolegom v práci. Je to najdôležitejšia časť pri dosahovaní úspechu vašej výzvy, alebo kampane. Ako na to?

  • Pošlite odkaz na výzvu emailom.
  • Zdieľajte výzvu na sociálnych sieťach.
  • Zavolajte priateľom a známym.
  • Napíšte im správu.
  • Alebo im to povedzte priamo na oslave, počas párty, obeda, alebo kávy

Každá chvíľa je príležitosťou k šíreniu povedomia o vašej výzve.

Je dobré mať na pamäti, že darovacia výzva je v online prostredí, a tak šírenie informácií o nej najlepšie funguje práve v online. Ak používate Facebook či Instagram, tak ich určite využite. Netreba sa obmedzovať len na text, dobre fungujú aj fotografie, či krátke videá natočené na smartfón s pridaným odkazom na vašu stránku s výzvou.

Ľudia majú radi, keď ich oslovujete priamo. Napríklad pošlite osobný email s oslovením “Ahoj Ivana”, zatelefonujte alebo využite Facebook Messenger.

Ako udržím výzvu živú?

Prvé poslanie výzvy do sveta je začiatok. Ďalej je potrebné pripomínať sa, posielať svojmu okoliu aktuality prostredníctvom noviniek vo výzve, či inými nástrojmi. Motivujte svoje okolie. Ak už máte napríklad 50 % z cieľovej čiastky, dajte o tom vedieť priateľom. Ak bežíte maratón, alebo len trénujete, posielajte fotky a videá z behu a podobne. Nebojte sa pripomenúť a držte vašu výzvu živú! Pokiaľ sa nepripomeniete, zoberiete tým svojmu okoliu šancu zapojiť sa do vášho skvelého projektu a to by bola škoda.

Keď prekročíte cieľovú čiastku, môžete známych motivovať ďalej. Premyslite si, čo do výzvy pridáte naviac. Zabehnete viac kilometrov?

Jednoducho, pripomínajte sa!

Čo pri komunikácii s darcami pomáha?

Prvá čiastka dorazila, potom druhá a tretia? To je skvelý začiatok a dôkaz, že vaša výzva funguje. Keď vás niekto podporí je dobré sa mu poďakovať, aby ľudia vedeli, že si ich pomoc vážite. Keď budete na konci výzvy a bude vám pár eur chýbať, môžete požiadať o pomoc ľudí, ktorí už prispeli. A spoločne to dotiahnete do víťazného konca.

Vyzvete ich tiež, aby vašu výzvu zdieľali, alebo si dokonca založili vlastnú.

Osvedčilo sa nám:

  • Poďakovať za dar (mailom, SMS správou alebo aj osobne pozvaním na koláčik alebo kávu).
  • Hovoriť darcom o tom, ako vaša výzva postupuje.
  • Povedať o tom, keď sa udeje niečo výnimočné (prekročíte cieľovú sumu, pokoríte výzvu pri tréningu, získate neočakávane veľký dar alebo podporu).
  • Keď výzva skončí, dajte svojim darcom vedieť, ako to celé dopadlo – pošlite im fotografiu alebo video záznam.
  • Znova ďakujte. 🙂

Vaši darcovia si rozhodne zaslúžia poďakovanie! Vyzerá to ako jasná vec, ale skutočne na to nezabudnite.

Držíme vám palce a tešíme sa na vašu úspešnú výzvu!

Príbehy z terénu

Spoznávame životy ľudí, ktorým pomáha naša práca. Často sú plné bolesti, smútku, ale aj vďačnosti a nádeje. Prečítajte si niektoré z nich.

Prispejte ľuďom v núdzi ešte dnes